1 |
System.Console.WriteLine("Welcome to Visual C# Tutorials!");
|
اینکه قبل از استفاده از هر کلاس ابتدا فضای نام آن را مانند کد بالا بنویسیم کمی خسته کننده است. خوشبختانه دات نت به ما اجازه میدهد که برای جلوگیری از تکرار مکررات، فضاهای نامی را که قرار است در برنامه استفاده کنیم با استفاده از دستور using در ابتدای برنامه وارد نماییم:
1 |
using namespace; |
دستور بالا نحوه وارد کردن یک فضای نام در برنامه را نشان میدهد. در نتیجه به جای آنکه به صورت زیر ابتدا نام فضای نام و سپس نام کلاس را بنویسیم:
1 |
System.Console.WriteLine("Hello World!");
|
میتوانیم فضای نام را با دستوری که ذکر شد وارد برنامه کرده و کد بالا را به صورت خلاصه شده زیر بنویسیم:
1 |
System.Console.WriteLine("Hello World!");
|
1 |
Console.WriteLine("Hello World");
|
دستورات using که باعث وارد شدن فضاهای نامی به برنامه میشوند عموماً در ابتدای برنامه و قبل از همه کدها نوشته میشوند، پس برنامهی این درس را میتوان به صورت زیر نوشت:
using System;
namespace MyFirstProgram
{
class Program
{
static void Main()
{
Console.WriteLine("Welcome to Visual C# Tutorials!");
Console.ReadKey();
}
}
}
ما را در سایت class circle دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 195