وقتی ما برنامه مان را اجرا میکنیم سی شارپ به صورت اتوماتیک کدهای ما را به زبان میانی مایکروسافت کامپایل میکند. دو راه برای اجرای برنامه وجود دارد:
اجرای بدون اشکال زدایی برنامه، خطاهای برنامه را نادیده میگیرد. با اجرای برنامه در حالت Non-Debug سریعاً برنامه اجرا میشود و شما با زدن یک دکمه از برنامه خارج میشوید. در حالت پیش فرض حالت Non-Debug مخفی است و برای استفاده از آن میتوان از منوی Debug گزینه Start Without Debuging را انتخاب کرد یا از دکمههای ترکیبی Crl + F5 استفاده نمود:
1 |
welcome to Visual C# Tutorials! |
به این نکته توجه کنید که پیغام Press any key to continue… جز خروجی به حساب نمیآید و فقط نشان دهنده آن است که برنامه در حالت Non-Debug اجرا شده است و شما میتوانید با زدن یک کلید از برنامه خارج شوید. دسترسی به حالت Debug Mode آسان تر است و به صورت پیشفرض برنامهها در این حالت اجرا میشوند. از این حالت برای رفع خطاها و اشکال زدایی برنامهها استفاده میشود که در درسهای آینده توضیح خواهیم داد. شما همچنین میتوانید از break points و قسمت Help برنامه در مواقعی که با خطا مواجه میشوید استفاده کنید. برای اجرای برنامه با حالت Debug Mode میتوانید از منوی Debug گزینه Start Debugging را انتخاب کرده و یا دکمه F5 را فشار دهید. همچنین میتوانید بر روی شکل
در toolbar کلیلک کنید. اگر از حالت Debug Mode استفاده کنید برنامه نمایش داده شده و فوراً ناپدید میشود. برای جلوگیری از این اتفاق شما میتوانید از کلاس و متد ()System.Console.ReadKeyبرای توقف برنامه و گرفتن ورودی از کاربر جهت خروج از برنامه استفاده کنید. (درباره متدها در درسهای آینده توضیح خواهیم داد.)
1 |
namespace MyFirstProgram |
حال برنامه را در حالت Debug Mode اجرا میکنیم. مشاهده میکنید که برنامه متوقف شده و از شما در خواست ورودی میکند، به سادگی و با زدن دکمه Enter از برنامه خارج شوید. من از حالت Non-Debug به این علت استفاده کردم تا نیازی به نوشتن کد اضافی Console.ReadKey() نباشد. از این به بعد هر جا ذکر شد که برنامه را اجرا کنید برنامه را در حالت Non-Debug اجرا کنید. وقتی به مبحث استثناءها رسیدیم از حالت Debug استفاده میکنیم.
class circle...ما را در سایت class circle دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 164